fbpx

Ők képviselik hazánkat az UNSEEN fotófesztiválon, Amszterdamban!

A Capa Központ kiválasztotta azt az öt feltörekvő fotográfust, akik a magyar fotográfiát és a Capa Központot képviselhetik majd 2020 októberében.

A koronavírus okozta korlátozások miatt a Capa Központ lemondta a Budapest Portfolio Review (BPR) versenyét. Így azt az öt fotóst, akik a Futures Fotográfiai Platform tehetség programjának keretén belül képviselhetik hazánkat, egy belső rendszerben lebonyolított kiválasztás során nevezték ki. A Capa Központ kurátorai is – Csizek Gabriella, Gellér Judit, Mucsi Emese és Virágvölgyi István – egy zárt rendszerben tették meg a jelöléseiket és egy többfordulós szavazáson választották ki a fotográfusokat. Íme hát a nyertesek:

Bielik István

Bielik István eddigi munkái során mindig a kor aktuális problémáit és konfliktusait, illetve azok következményeit dolgozta fel, Az utolsó mesélők című anyagban azonban egyrészt a régmúlt elnyomó rendszerének elszenvedőit mutatja be. Másrészt az erre épülő A legsötétebb órán című anyaggal azt vizsgálja, hogy ahogy a velük történtek sebeket hagytak a túlélőkön, amiknek a mai napig nyomát viselik, úgy hagytak ezek a munkatáborok nyomot a tájban és az emberiség kollektív tudatán.

BIELIK István: Részlet Az utolsó mesélők című sorozatból / from series The Last Storytellers, 2018

Ladocsi András

Ladocsi András az igazság keresésére és megismerésére irányuló vágya mindig az aktuálisan vizsgált tárgyból indul ki. Munkái képesek megnyugtatni és gyönyörködtetni szemlélőjét, de arra is, hogy felkavarják. Fényképein a naturalizmus és a realizmus jegyei nagy mértékben esztétizált, feszes kompozíciókba rendeződnek.

LADOCSI András: Nyunyó dióval / Nyunyó with walnut

Máté Balázs

Máté Balázs munkájának középpontjában az észlelés, a vizuális érzékelés és a tapasztalatok vizsgálata, valamint a képértelmezés problematikája áll. Projektjei keretében arra keresi a választ, hogy megoszthatóak-e egymással a valóságról szerzett tapasztalataink. Van-e átjárás az objektív és a szubjektív között?

MÁTÉ Balázs: Beyond The Mark no.1, 2017

Szalai Dániel

Szalai Dániel fotóalapú projektjeiben az állat-ember kapcsolatok vizsgálatán keresztül reflektál társadalmi, politikai és gazdasági kérdésekre. Munkái bemutatásában gyakran használ téri, installatív megoldásokat és kever különböző médiumokat.

SZALAI Dániel: Chicken 4304 (from the project Novogen) / A 4304-es tyúk (A Novogen projektből) 2017

Vékony Dorottya

Vékony Dorottya vizuális vizsgálódásainak tárgya évek óta a közösség, ahol azt kutatja, hogy az egyén és az általa létrehozott csoportosulási formák hogyan hatják át egymást és képeznek megbonthatatlan egységeket, tulajdonképpen a társadalmunk alapjait. Az elmúlt években vélt és valós közösségek vizsgálatával illetve létrehozásával igyekszik közelebb kerülni ahhoz a kérdéshez, hogy melyek az ember legmélyebb és legalapvetőbb vágyai. Sajátos hálózati modellek és struktúrák alapján határozza meg egy-egy csoport összetételét, céljait és formáját.

VÉKONY Dorottya: Átlagos eltérés / Average Deviation, 2019
Táborosi Boglárka
Táborosi Boglárka

Főszerkesztő

hello