fbpx

A Gucci divatház teljesen felborította a divatvilág jelenlegi működését

A márka ugyanis többet nem tervez megjelenni a divathetek bemutatóin, helyette csupán évi kettő, szezontól független divatbemutatót tartanak majd.

Semmi sem lesz már olyan, mint régen

A divatvilágban mindenkit sokként ért a Gucci divatház radikális döntése, miszerint ezentúl nem fog részt venni az évente megrendezendő patinás divatheteken. Így az évi öt bemutatójukat kettőre fogják csökkenteni. A döntést Alessandro Michele, az olasz márka kreatív igazgatója hozta nyilvánosságra a Gucci hivatalos Instagram-oldalán. Ezt követően a márka egy online konferencia keretében is megerősítette a hírt és további részleteket árultak el. A Gucci döntése hatalmas változást indíthat el a fenntartható divat népszerűsítésében.

 Gucci – Fotó: Alasdair McLellan

Szezonalitás helyet praktikusság

A márka főként a szezonális ruhadarabok leváltása miatt döntött így, mely egy sokkal praktikusabb és környezetkímélőbb ruhatár kialakítását népszerűsíti. A kettő, szezontól független tartott bemutatón a tervek szerint majd olyan ruhadarabok kerülnek bemutatásra, melyek évszaktól és trendtől függetlenül kombinálhatóak.

A lavina elindult

A világ egyik leghíresebb divatházának döntése után több dizájner, – köztük Dries van Noten, Erdem Moralioglu, Gabriela Hearst, Joseph Altuzarra, Tory Burch, Craig Green – is nyílt levelet fogalmazott meg a divatszakma irányába, melyben a fenntarthatóság jegyében való megreformálást sürgetik. Kijelentették, hogy eljött a lassulás ideje és muszáj újragondolni a divatipar szerepét a jelenlegi világban. A divatvilág koronázatlan királynője, Anna Wintour, az amerikai Vogue főszerkesztője is egyetért a kijelentésekkel, szerinte is eljött az idő, hogy a praktikusság felülkerekedjen a fogyasztói társadalmon.

Táborosi Boglárka
Táborosi Boglárka

Főszerkesztő

hello