fbpx

A WWF alapítvány karácsonyi kampányában az otthon fontossága kapott főszerepet

Az Uncommon nevű londoni bázisú kreatív ügynökség egy megrendítő filmet készített a WWF alapítvány számára, hogy felhívja a figyelmet bolygónk élővilágának sebezhetőségére és „az emberek és a természet közös kapcsolatára ahhoz az egy helyhez, amely mindkettőnek otthont ad”.

A kampány célja, hogy felhívja a figyelmet az elapadóban lévő forrásokra és a veszélyeztetett fajokra, valamint az állatok természetes élőhelyeire, egy szívből jövő üzenettel: mindannyian elveszettek lennénk otthon nélkül, védjük meg az övéiket is”.

A fekete-fehér film egy megható történetet mesél el egy lányról, aki egy képzeletbeli elefánt nyomát követi szülővárosában – az elefánt természetes otthonától mérföldekre fekvő városközpontban sétálgat -, amelyet a híres zenész, Nils Frahm gyönyörűen komponált filmzenéje kísér.

WWF karácsonyi reklámfilmjéből egy részlet.
Forrás: YouTube/WWF

1979 óta az afrikai elefántok otthonai több mint 50%-a eltűnt. és a becslések szerint manapság csupán 415.000 vadon élő elefánt maradt. A fajt továbbra is veszélyezteti az orvvadászat, élőhelyüket folyamatos nyomás és széttöredezés éri a föld átalakítása, az infrastruktúra fejlesztése és a mezőgazdaság bővítése miatt, ami konfliktusokat okoz az emberekkel.

Tanya Steele, a WWF vezérigazgatója elmondta: Mindennap egyre kevesebb hely van, amelyet a vadon élő állatok otthonnak hívhatnak. De erőnk teljében dolgozunk a változtatásért. Támogatóink segítségével a WWF keményen dolgozik ezeknek az előhelyeknek a védelemért.”.

A karácsonyi időszak természetesen a WWF természetvédelmi alapítványnak is a legfontosabb adománygyűjtési lehetőség, amely alapvető anyagi forrásokat biztosít az olyan fajok védelmére, mint az elefántok és az ő természetes élőhelyeik helyreállítására.

Nyitókép forrása: YouTube/WWF