fbpx

A H&M legújabb fenntartható kollekciója a hulladék új oldalára koncentrál

A hulladékból készült kollekció célja, hogy a vásárlóknak ne kelljen a stílus és a fenntarthatóság között választaniuk.

2010-ben a H&M piacra dobta első Conscious Collection névre keresztelt kollekcióját, amely olyan fenntartható anyagokból készült, mint a biopamut és az újrahasznosított poliészter. Tíz évvel később az alapvetően fast fashion márka most egy újabb szintre emeli a fenntarthatóság szellemiségét, és egy teljesen hulladékból készült kollekciót alkotott meg.

„A 2020-as őszi-téi kollekcióban szerettünk volna, ha a kreativitás és a fenntartható divat határait feszegetve, a hulladékra összpontosítva tudjuk felvenni a versenyt a fenntarthatóság témakörébe” – árulta Ann-Sofie Johansson, a H&M kreatív tanácsadója nyilatkozatában. „Ennek eredményeként a kollekció darabjai mind csodálatos, hulladékból előállított anyagokból készültek.”

Forrás: H&M

A nőikollekció darabjai között megtalálhatóak a jacquard ruhák, a testre szabott kétrészes öltönyök és terjedelmes felsők, virágos és fodros részletekkel. A férfi ruházat ezen a szezonban visszatér a Conscious Exclusive-hoz klasszikus öltönyökkel és ingekkel. A kiegészítők között szerepelnek merész choker nyakláncok, fülbevalók és cipőbilincsek újrahasznosított fémből, valamint vegán bőrcipők és egy napszemüveg, amelyet biomasszából készült anyagból készítettek.

Az idei H&M Tudatos kampány egyik modellje Zinnia Kumar, aki ökológus és publikált tudós az emberi evolúciós biológia és ökológia témakörében. „Örülök, hogy részese lehetek ennek a Conscious Exclusive kampánynak, különösen azért, mert a H&M megnyitja az utat, hogy a fenntartható kollekciók a divatipari normává váljanak” – mondta Kumar közleményében. „Fogyasztóként a továbbiakban nem kell különbséget tennünk a divatosság és a fenntarthatóság között, mivel ezek eggyé válnak. Divatszakmában dolgozó ökológusként ez reménnyel tölt el.”

A Conscious Exclusive 2020-as kollekciója december 3-tól lesz elérhető az interneten.