fbpx

Az Ezertizennégy egy 2020 novemberében indult márka, amely géppel hímzett pulcsikat kínál férfiaknak és nőknek.

Ahogy a Magyarország legmagasabb pontjára utaló márkanévből sejthető, a fő inspirációt a hazai tájak, a kirándulás és a természet szeretete adja. Ez tükröződik az első kollekció darabjain is, amelynek mintáit a Mátra hegység ihlette. A tervezők célja, hogy a kényelmes ruhadarabokra hímzett vidám, kedves minták sokakhoz közel hozzák a túrázás és a környezet szeretetét.

Az első kollekció darabjain háromféle hímzésminta jelenik meg. A Magyarország legmagasabb pontját jelölő 1014-es logó mellett egy „Mátra” és egy „Kékes” mintával készültek a tervezők. A hegycsúcson található ikonikus csúcskő és tévétorony mellett a hegység állat- és növényvilágának jellemző fajai szerepelnek a mintákon. „Fontosnak tartjuk, hogy a kirándulások színterét, környezetünket megóvjuk, így alapelveink közé tartozik a lokális források használata és az újrahasznosítás” – mondták el a márka alapítói.

A pulóverekre a hímzés helyben, egy budapesti műhelyben készül, a felhasznált ruhadarabok pedig egytől-egyig kifogástalan állapotú, válogatott, gyakran még címkés darabok turkálókból. Így a márka nem járul hozzá új textilipari nyersanyagok felhasználásához, és az ezen a területen is jelen lévő túltermeléshez. A megszülető pulcsik pedig mind teljesen egyediek.

Az Ezertizennégyet Dózsa Kamilla divatszakember és Gráf Dóra grafikus alapították. Egy együtt töltött hétvége, és sok-sok baráti beszélgetés során született meg a márka ötlete, a koronavírus-járvány második hullámának kezdetén. Az egyre szűkülő lehetőségek között – mikor a természetjárás jelenti szinte az egyetlen engedélyezett, biztonságos szabadidős tevékenységet – szerették volna ráirányítani az emberek figyelmét arra, hogy a búslakodás helyett fel lehet fedezni új, örömteli szórakozási formákat. Az első, Mátra kollekció pedig néhány hónapon belül el is készült.