fbpx

Eladják a Birkenstock ikonikus márka többségi tulajdonrészét

A csaknem 250 éve működő német családi vállalkozás pénteki közleménye szerint a világszerte ismert márka a luxusipar egyik legnagyobb szereplője, a francia LVMH érdekeltségi körébe kerül.

A Birkenstock a lábbeligyártás egyik ikonikus márkája, amely az új partnerek támogatásával „teljes mértékben kihasználhatja jelentős növekedési lehetőségeit” – idézték a közleményben az új tulajdonosi kör leginkább befolyásos tagját, Bernard Arnault francia milliárdost, a Louis Vuitton divatház és a Moët Hennessy pezsgő- és konyakgyártó egyesülésével alapított LVMH vezérigazgatóját.

Birkenstock
Photo by Toms Rīts on Unsplash

Az eddigi többségi tulajdonosok, Christian és Alex Birkenstock kiemelték, hogy a vállalkozás „következő 250 évéhez” szükség van partnerekre, amelyek startégiai és hosszú távú tervei egyeznek a Birkenstock-család elképzeléseivel, és „még ragyogóbb jövőt” biztosítanak a cégnek.

A közlemény szerint a Birkenstock-ügylet részleteiről titoktartásban egyeztek meg.
A német sajtóban idézett ágazati elemzők szerint az 1774-ben alapított vállalkozás értéke nagyjából négymilliárd euró (1460 milliárd forint) lehet. A társaság 4300 embert foglalkoztat, Németországban működtet üzemeket és a legutóbbi ismert adatok szerint a 2018/19-es üzleti évben 721 millió euró bevételt ért el. Nagy felvirágzása a 2010-es évek elején kezdődött, amikor a márka helyét az utcai papucsok és szandálok luxuskategóriájában jelölték ki, és a pozíció megszerzéséhez átalakították a termékek arculatát.